Het was aangenaam druk bij de vorige bijeenkomst van Utrecht-Oost. Aardig wat stofzuigers waren aan een reparatie toe. Misschien dienst gedaan bij een iets te fanatieke voorjaarsschoonmaak?
De topdrukte die op de vorige locatie heerste (soms meer dan 70 bezoekers per bijeenkomst in het buurthuis aan de Oudwijkerdwarsstraat) is in De Wilg nog niet voorgekomen. Misschien gaat dat ook niet gebeuren. Er zijn in Utrecht vier Repair Cafés bij gekomen, dus het bezoek verspreidt zich. Het voordeel daarvan is dat de repairders en de bezoekers die ze helpen meer tijd kunnen nemen voor een reparatie. Ook is er meer tijd voor eventueel overleg met of een kijkje bij andere repairders. Daar komt bij dat de ervaring opgedaan tijdens de eerste twee Repair Cafés in De Wilg, tot een efficiëntere afhandeling van de reparaties hebben geleid. Er is nu een betere opstelling van de repairplekken en de plaatsen waar bezoekers kunnen wachten. Zo wordt de sfeer nog meer ontspannen dan we al gewend waren.